Sunday, January 23, 2011

Goodmorning teacher

Hari Ahad mcm ni selalunye tido2, tp I selalu taklah tido2 sampai tengahari bute.. Selalunye pepagi dah gi kubur daddy and terus gi surau Annur dengan mama untuk dihidangkan dengan makanan rohani pula. At least once a week supaye diri ini sentiase diperingatkan..

But, today schedule ade tuka siket, so pepagi ni ade tuition English kat umah si Ummi Habibah. Selalunye, class hari sabtu pagi 9am to 12pm.. Best pulak ajo bebudak ni..asek nak ketawe je..Aku ni pon bukannye terer bebeno nak ajau depa..haha..sikit2 bolehla..Selalu nye, aku suruh diorang bace article tu and kalau tak paham makne, silelah angkat tangat and ask teacher Indah.. Ade jugak words yang aku tak paham apo kobondo maksud nye..Tapi sonang jo, aku suh le depa buka kamus masing2 and carik maknenye and tulis dalam buku diorang..at the same time aku sebenanye pon belajau ler juge..hehe..

Tadi, kitorang belajar grammar. Buku tu baguih, sebab die ade bagi notes sekali..So, as a teacher aku suh sorang2 bace notes tu and will correct their pronunciation, and then aku akan bace balik sebab aku pon tak paham ape diorang duk bace tu..macam2 pesen care bace..Ade tu, macam dah habes bateri je suare..Aku pon mulenye menyaringkan suare I yang merdu lagi lemak ni..

Tapi aku rase, macam aku je yang beriye2 membace dan buat notes sendiri dan cube untuk faham ape notes tu tulis..yelah, lame dah tak pi skoloh..and then bile jawab soalan dalam buku diorang tu, aku pulak yang berfikir banyak kali kenapa jawapannye macam tu, then aku pon tanye sorang2 apsal diorang jawab mcm tu. Secare taklangsung, aku mengajo diorang to justify setiap answer yang diorang bagi..padahal aku sendiri sebenarnye yang tak faham nape jawapannye sebegitu rupe..

Tapi, bagus jugak, aku pon same2 belajar jugak dengan diorang...Kite belajar ape hari ni murid2..hari ni kite dah belajar Concord (bukan kapal terbang concord yg laju tu ye). Concord tu adalah subject verb agreement ye..Mesti korang pon tak tau kan ..haha. Untuk nak tau, u oll kenelah tuition dengan I.hehe

No comments:

Post a Comment