Friday, September 10, 2010

1 Syawal

Lepas subuh, terus buat kek, tapi kek tak jadi pulak..ape yg penting, adalah kesedapan nye yang tetap maintain..

Kul 8 dah kua umah nak gi solat raya dgn mama..pakai baju pinjaman daripade adik..sbb baju i rosak..alhamdulillah lah ade jgk baju untuk dipakai,and cun jugak i rase..

Solat sunat hari raya aidilfitri, setahun sekali je..tapi, terasa berdiri bulu roma bile 7 kali takbir bergemea pada rakaat pertama itu..rasa sayu dan hiba..rasa tak lengkap je raya kalau tak dapat solat raye.. ni yg paling best skali

Lepas solat, salam mama and cakap selamat hari raya mama, and indah mintak maaf kat mama ye..and peluk and cium pipi die..

Lepas tu uncle and family dtg ,and ade jiran yg tak balik kampung lg pon raye kat umah..and jamu makan spaghetti..and they oll said, sedap la spaghetti nii...I pon nyampuk la...tu sy yang masak...hahah

Hmm...perkare yang tak best terjadi di pagi raye ni adalah..

Pada jam 7 pagi..i dgn excited nye meng'sms' org tu..punyela panjang lebau aku menulis macam nak wat karangan time kat sekolah dulu...berjele2, dalam 3 pages adelah kot kan..macam2 la aku habaq kat depa..

"Selamat hari raye utk awak, (sat nak tgk sent messages,lupa na)..
mintak maaf banyak2, ade salah kate yang mengguris hati dan perasaan awk, and my phone calls yg selalu je kacau waktu awk nk tgk tv, nak tdo,kdg2, bukannye nak cakap sgt pon, saje nak dgr suare and nak dgr crite2 awk, and just want to be with you..and lepas tu i said lagi..(adelah...biarlah rahsie)..and last skali as usual lah kan.." TE QUEIRO MUCHO MI AMOR..mmuah"

Then depa balas kul 9am..9am???!!!! Depa hanye balas msg cheq tu mcm ni..(sat nak tgk inbox)..ha depa duk kata "Maafkan saya lambat reply, baru balik sembahyang" and then ade lg satu sms "Te quiro tambien faris" (bia i je la yg paham)..

Aku pon pelik, apehal pulak duk sabut name die pulak..and aku rase, macam org bodoh je bagi sms yg panjang, jiwang nak mampuih tu..alih2..macam tu je die reply...ya allaahhh...saba aje lahhh hati niiii...sabaaa ajelaaa....memang macam stupid giler btollah aku rase di pagi syawal yang mulia ini....macam takde perasaan je..macam tak kesah je ape aku kate tu..macam tak appreciate je...tak tau lah ape yg di pk kannye..eeee...memang tah pape lah aku rase...tak best sgt! terhegeh2, bodoh, stupid, estupido, dan bodoh..Spoil je mood aku pagi ni...sakit btol hati..memang sakit btol hati aku dibuatnyee!!!!!! Rase macam nak nangis pon ade jugak la kan..tapi takde air mate nak dikeluarkan..and tgh bz layan sedare dtg kat lua tu..xkan la nak wat muke monyok je kan...tak baik pulak..tapi takpela..nak buat cemane..redho aje lah..Dah la die kate, kredit low..padahal aku rase baru bg topup semalam..bukannye die kol aku pon, sms pon beberape ketul je..tibe2 low..yelah..tp aku malas nak nak bnyk komen sgt,nanti aku jgk yg sakit hati tekene balik...heee..pagi2 hari dah sakit hati...ape nak jadi kak oii..sabo aje leerr..memang pompuan ni kene banyak besabo..sabo aje lahh kannn...dan disinilah tempat ka meluahkan segale yg aku rase..bia lah org nak ketawe ke dgn ape yg aku tulis ni..nak kate ape pon..lantak pi lah.. aku tak kesah..and yg penting sekali, die bukannye bace pon blog aku nii..so..feel free to write anything, gosip ke, ngumpat je..ape2 jelah..xpolahh

Yelah sape lah den ni... :-(

No comments:

Post a Comment